Usuwanie wgnieceń w karoserii w technologi PDR!

PDR (ang. Paintless Dent Repair) –  technologia usuwania wgnieceń w elementach karoserii samochodu bez konieczności późniejszego lakierowania. Metoda postała na początku lat 40 dwudziestego stulecia w fabrykach Mercedesa, gdzie były usuwane uszkodzenia karoserii powstałe podczas   montowania aut i z powodzeniem stosowana do dzisiaj we wszystkich zakładach produkcyjnych i montowniach samochodów. Przez wiele lat technologia PDR była tajemnicą branży motoryzacyjnej i nie wychodziła poza mury zakładów.

W technologi PDR wyróżniamy dwa rodzaje stosowanych technik w zależności rodzaju i miejsca uszkodzenia. O wyborze metody decyduje technik , który dzięki doświadczeniu i wiedzy potrafi dobrać rodzaj naprawy do rodzaju uszkodzenia.

Narzędzia używane w technologi PDR

Usuwanie wgniotów metodą PDR wymaga szeregu specjalistycznych narzędzi. Przy pracy wykorzystujemy specjalistyczne dźwignie, które są dopasowywane wielkością i rodzajem do uszkodzenia, adaptery , specjalistyczne młotki bezwładnościowe oraz klej termotopliwy. Ważnym elementem są również specjalistyczne lampy, które zapewniają odpowiednią temperaturę blachy oraz odpowiednio oświetlają wgniecenie.

Metoda “na dźwignię PDR”

Jest to metoda, przy której technik za pomocą dźwigni  masując blachę  od wewnętrznej strony usuwa precyzyjnie odkształcenia i przywraca elementowi pierwotny wygląd. Metoda ta wymaga dużego doświadczenia i wprawy oraz ogromnego wyczucia. Nasi technicy dzięki bogatemu ponad dziesięcioletniemu doświadczeniu z powodzeniem stosują tę metodę przy naprawie karoserii.

Metoda “na klej (Glue Pulling)”

Do metody “na klej” używane są specjalne adaptery , które przyklejamy do elementu. Po utwardzeniu uszkodzenie jest wyciągane przy pomocy młotka bezwładnościowego. Jest to metoda używana w trudno dostępnych miejscach, gdzie nie ma możliwości wypchnięcia blachy od wewnątrz.Po naprawie klej i adaptery są demontowane.